13 January 2013

Koleksi Roza Roslan

Koleksi buku Roza Roslan


Sebelum ini saya tak pernah kenal siapa Roza Roslan. Selepas saya membaca buku Prof Kamil, Bersyukur Saat Diuji, saya terus membeli keempat-empat buku di atas. Satu persatu saya baca buku-buku tersebut. Saya suka kesemuanya! :)

Travelog Cinta Abadi
Travelog Kehidupan Abadi
Travelog Impian Abadi
Bukan Sekadar Resepi

Seronok membaca buku-buku tulisan Roza Roslan. Saya boleh relate dengan kebanyakan kisah-kisahnya. Apa yang saya perhatikan, dalam kesemuanya buku-bukunya, ada satu persamaan. 

Berdoa. Doa.Doa dan doa.

Jangan jemu berdoa. Berdoalah dimana-mana. Berdoalah bila-bila masa, waktu susah, semasa senang. Berdoalah selalu. Boleh berdoa dengan bahasa yang mudah. Berdoalah dengan penuh ikhlas dan ingatan pada Allah. 

Ya, itulah mesej yang saya dapat dari buku-buku karya Roza Roslan.

Terima kasih puan Roza untuk tulisan-tulisan anda. Alhamdulillah. Saya suka!

dari facebook


Salam Isnin. Singgah lagi :)

No comments:

Post a Comment